понедельник, 19 сентября 2016 г.

Всеукраїнська «Школа з медіа грамотності»

З 14 по 18 вересня 2016 р. педагогічні працівники, учні, студенти та громадські активісти Запорізької області взяли участь у Всеукраїнській школі з медіаграмотності, яка проводилась молодіжним клубом «Співдружність» (президент Масютіна М.Е.) спільно з Центром дитячо-юнацької творчості ім. Є.М.Руднєвої за сприяння відділу освіти виконавчого комітету Бердянської ради.
Мета проведення школи:
- підготовка учасників навчально-виховного процесу до життя в сучасних інформаційних умовах;
- формування критичномислячої, соціально активної комунікативної особистості, яка вільно й осмислено орієнтується в медіапросторі;
- формування культури спілкування з медіа, вмінь повноцінного сприйняття, інтерпретації, аналізу та оцінки медіатекстів;
- ознайомлення з видами маніпуляцій і пропагандою;
- обмін досвідом між педагогами, тренерами, громадськими активістами, представниками мас - медіа з метою підвищення обізнаності учасників навчально-виховного процесу.
В роботі школи взяли участь науково-педагогічні та педагогічні працівники закладів освіти області: Богомолова Н.М. (КЗ «ЗОІППО» ЗОР), Скворець В. (ЗНУ), Хайруліна О. С. (Запорізький ЗНВК №109), Юдіна М. М. (Кушугумський НВК–гімназія «Інтелект» Запорізького району), Герасименко Л. В. (Дніпрорудненська спеціалізована школа «Талант» Василівської районної ради), Петровська І. О. (Омельницька ЗОШ Оріхівської районної ради), Таукенова Л. В. (Запорізька ЗОШ ст.№38), Дядькова Л. Г. (Мелітопольський професійний аграрний ліцей), Михайлова В. В. (Запорізька спеціалізована школа-інтернат «Січовий колегіум»), Шарікова К. П. (Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Світанок»), Каліниченко І. А. (Запорізький правобережний професійний ліцей), Дубасова Г. С. (Запорізька гімназія №45); а також - від громадських активістів - Дємєнєва О. (ГО «Центр реформ, демократії і права»), Шишко А. (ГО «Енергодарська федерація хортингу») та Мирошник І. (Благодійний фонд «Шкільне джерело життя»).
Всі учасники школи пройшли тренінги за темами: «Медіаграмотність як життєво необхідна навичка в сучасній Україні», «Маніпуляція та пропаганда», «Критичне мислення - інструмент свідомого сприйняття інформації», «Медіаграмотність користувача соціальних мереж: використання інформації та протидія маніпуляціям», «Як навчитися визначати способи маніпуляцій і технології пропаганди в сучасних мас-медіа»; «Як отримати достовірну інформацію», «Як навчитись декодувати інформацію».
Тренінги проводили досвідчені тренери: Охредько О. (експерт, аналітик Центру громадянської освіти «Альменда», медіатренер), Сущенко І. (виконавчий директор БО «Вчителі за демократію та партнерство», тренер), Потапова В. (координатор освітніх програм українського центру громадянської освіти «Альменда», медіатренер), Голубєв В. (головний редактор Видавничого дому «ОГО», викладач кафедри журналістики Національного університету «Острозька академія», керівник Школи універсального журналіста), Масютіна М. (заступник директора з НМР Центру дитячо-юнацької творчості, президент МК «Співдружність», тренер).
Мельничук А., тренер, джокер форум – театру, не тільки розповіла як створити форум – постановку, але й дала можливість всім бажаючим взяти участь у цій дії. Такий театр дуже сподобався молоді, яка й стала самим активним учасником цього заходу.
Під час роботи школи відбулося засідання кіноклубу медіапросвіти з прав людини Docudays UA., перегляд та обговорення фільмів.
Особливі враження учасники школи отримали від навчальних дебатів за темою «Телебачення маніпулює масовою свідомістю людей».

По завершенню роботи «школи» всі її учасники отримали відповідні сертифікати.
«Те, що зі мною відбулося, можна назвати «перезавантаженням мозоку». Кожен день занять наповнював мене не тільки інформацією, креативними ідеями, але й новими враженнями та знайомствами. Із натхненням вже планую провести заходи з медіаграмотності із педагогами та учнями нашої школи» (Хайруліна О.).
«Я отримала відповіді на такі актуальні питання: як орієнтуватися у медіа просторі та сформувати навички критичного сприйняття інформації, як відрізнити пропаганду, маніпуляцію та фейки. (Дядькова Л.).
«Як стати медіаграмотним? Дуже просто – ставити запитання та шукати на них відповіді, думаючи критично» (Герасименко Л.).
«Я отримала корисні поради як запобігти маніпуляціям і критично сприймати інформацію (в т. ч. і в Інтернет), знаходити слова-маркери. Матеріали і набуті знання я зможу використати у своїй гімназії на уроках суспільствознавчого циклу та на зайняттях у дебатному клубі «Феміда»(Дубасова Г.).
«Вважаючи себе достатньо досвідченим педагогом, я все одно отримала нові знання та навички щодо впливу та маніпуляції, які використовуються ЗМІ. Ці знання обов’язково донесу до своїх учнів та колег» (Михайлова В.).
  «Протягом 5 днів педагоги та учні опанували ефективні методи роботи з інформацією від професійних тренерів. А новими для мене стали методики Форум-театру та дебати. А інтерактивні вправи, які захопили нашу молодь, із задоволенням впровадимо у навчально-виховному процесі» (Юдіна М.).
Учні та студенти висловили свої враження від заходу дуже позитивно та налаштовані якомога скоріше поділитися набутими знаннями з друзями.
«Я вперше брала участь у заході, який дуже захоплює! Від фахівців ми отримали таку корисну інформацію та змогли одразу ж її використати у вправах. Особливі емоції від участі у дебатах та незабутні враження від Форум-театру!!!» (Іванченко О., учениця 9 класу Кушугумського НВК–гімназії «Інтелект» Запорізького району);

«Під час участі у роботі школи мені дуже сподобалась тепла і дружня атмосфера. За цей час суттєво підвищився мій рівень знань у сфері медіа, я навився розрізняти правдиву інформацію від неправдивої. Відтепер я хочу поділитися такими знаннями із своїми друзями та одногрупниками» (Крюков Д., учень Мелітопольського професійного аграрного ліцею);
«Мені дуже сподобалося на цій школі з медіаграмотності, бо зайняття проходили дуже цікаво. Я навчилася як потрібно аналізувати інформацію, думаючи критично. Тепер я зможу довести своїм одноліткам та друзям як відрізнити маніпуляції та пропаганду, пояснити їм що таке «фейк» та «джинса». Найсильніші враження залишаться у мене від дебатів та Форум-театр! » (Потяркіна А., учениця Запорізького ЗНВК №109).
Всі представники отримали навчально-методичні посібники «Вчимося бути медіаграмотними» та буклети для молоді «Думай критично».
Відповідно до Концепції впровадження медіаосвіти в Україні (затвердженно постановою Президії Національної академії педагогічних наук України від 20.05.2010 р.) та з метою сприяння розбудови в Україні ефективної системи медіаосвіти заради забезпечення всебічної підготовки дітей і молоді до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою медіа, формування у них медіаобізнаності, медіаграмотності і медіакомпетентності, передбачено запровадження факультативних медіаосвітніх курсів, активізація роботи шкільних медіаосвітніх студій різного профілю, гурткової роботи; розроблення та апробація варіантів курсу медіакультури для старшокласників з урахуванням переходу до профільного навчання; поширення позашкільної медіаосвітньої практики.
В подальшому (протягом 2016 - 2017 років) молодіжним клубом «Співдружність» заплановані такі заходи:
·        5 одноденних семінарів - тренінгів з медіагрмотності за участю 100 осіб (в м. Бердянськ, м. Запоріжжя, м. Токмак, м. Мелітополь);
·        Регіональний дебатний турнір для школярів «Мова ворожнечі в українському суспільстві: шляхи подолання»;
·        «Круглий стіл» для представників органів державної влади, науково-педагогічних та педагогічних працівників, журналістів та громадських діячів.
Будучи громадянсько спрямованою, медіаосвіта сприяє розвитку в країні громадянського суспільства, тому що спирається на потенціал громадських об’єднань і асоціацій, а медіаграмотність громадян стає важливим складником культури суспільства.







Комментариев нет:

Отправить комментарий

После текста обсуждения выбирайте подпись Анонимный